Social Icons

Monday 20 January 2014

Betul ke Lecithin Shaklee tak Halal??


Kecoh, gempar mengenai lecithin Shaklee tak halal. katanya ada ekstrak babi dalam lecithin itu. Sejauh mana kesahihannya? betul atau bohong ? kalau tidak mana buktinya?

Lecithin merupakan lemak yang boleh didapati secara semulajadi dalam sel hidup, berwarna kuning seperti dalam soya.

Lecithin mengandungi kolina dan inositol yang bagus untuk perkembangan otak.Lecithin juga sangat terkenal bagi mereka yang ingin menurunkan berat badan. Dimana lecithin berfungsi sebagai pemecah lemak.


1 botol RM52 utk 180bj





Inilah rupa lecithin yang dikatakan tidak halal.


Untuk makluman semua, product shaklee yang masuk ke Malaysia adalah HALAL

Cuba lihat website Shaklee Malaysia dan Shaklee US

Ada product yang ada di US tetapi tiada di Malaysia.kenapa? Ini kerana Shaklee amat mementingkan isu ini dan product yang YAKIN HALAL sahaja yang boleh masuk Malaysia.

Ini adalah siji halal yang dikeluarkan oleh Islamic Service of America.(ISA). Ala-ala JAKIM Malaysia tetapi mereka dari ketat dari segi pengeluaran sijil halal.



Walaupun sudah ada sijil HALAL namun masih ada lagi yang tidak percaya. Oleh itu, pihak kami telah menghubungi sendiri pihak ISA untuk mengesahkan perkara ini


Email dari pihak ISA sendiri


Maka terbukti yang lecithin ini HALAL. boleh ambil tanpa was-was. Jika masih tak puas hati mungkin anda sendiri boleh terus berhubung dengan pihak ISA dan Shaklee.
 
 
Wakil Pengedar Shaklee Anda
Ummi (ID Shaklee: 910290)
SihatSempurna@gmail.com
SMS/Whatsupp :019-4640449
FB Page : Sihat Sempurna

credit to Mommy Ainul

0 comments:

Post a Comment

 
 
Blogger Templates